Apple teeb sellel nädalal tõenäoliselt ametliku avalduse, mille kohaselt on ettevõte müünud rohkem iPhone Hiinas kui oma kodumaal USA-s. Fakt näitab, et nutitelefonide turu võimutasakaal on nihkumas, vahendab CNBC.
Analüütikud prognoosivad, et USA tehnoloogiahiid on jõudnud iPhone’i müügi murdepunkti peale oma kohalolu suurendamist Hiina turul läbi tehingu sõlmimise Hiina suurima võrguoperaatoriga China Mobile.
iPhone'i kasvav turuosa Hiinas tuleneb globaalse nutitelefonide turuliidri Samsungi müüginumbrite langusest, mis on omakorda tingitud odavtelefonide müüja Xiaomi ülikiirest kasvust.
Apple’i tegevjuht Tim Cook on 2013. aastal öelnud, et ta usub, et Hiina jõuab USA-st ette ning saab ettevõtte suurimaks kasumiallikaks.
iPhone moodustab enam kui poole Apple’i müügimahust ning veelgi suurema osa ettevõtte kasumist.
UBS-i analüütikud prognoosivad, et Hiina moodustas 36% iPhone’i müügist viimases kvartalis; USA-s müüdi 24% nutitelefonidest. Eelmise aasta samal perioodil müüdi USA-s 29% nutitelefonidest ning 22% Hiinas, selgub UBS-i andmetest,
Creative Strategies analüütik Ben Bajarin usub, et Apple'i jaoks on see aasta olnud äärmiselt edukas ning Hiina on ettevõtte jaoks äärmiselt potentsiaalikas riik. Ta prognoosib, et Hiinas müüdi kvartalis 2 miljonit iPhone’i rohkem kui Põhja-Ameerikas.
Ta lisas, et Apple uue kella turuletulek Hiinas järgnevatel kuudel tõstab esmaklientide lojaalsust tõenäoliselt veelgi.